Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Saturday, December 26, 2009

Review 52: Princess by Bikash Nur Idris


Princess
Penulis: Bikash Nur Idris
Terbitan: Rhythm Publishing
Cetakan Pertama: 2000
Harga: RM12.90
Sabah /Sarawak: RM13.90
isbn: 9789831872871
256 mukasurat

"Princess hatiku
Teguhkah cinta di hatimu"


Habih jugak aku redah buku ni walaupun kesibukan melanda. Ini adalah antara novel yang melonjakkan nama Bikash Nur Idris dan mula menarik perhatian pembaca novel. Masa tahun 2000 tu aku tak tau pun novel ni wujud. Masa zaman tu aku tak minat baca novel. Aku lg suka tengok tv, layan english tv series atau citer telenovela latin :p


Aku suka character Nazira yg ceria, dia memang menyerikan cerita ini dengan sifatnya yg periang itu.


Izat tu pulak, hmm watak playboy memang selalunya aku tak bekenan. Selalu nak tunggu the right woman baru nak stop permainkan perempuan. Just dok diam2 bleh tak? haha.. kesian la pompuan2 yg dipermainkan tu. Yg aku geram tu, family dia pun mcm tak kisah jer dia nak main2kan perempuan sbb suatu hari nanti diorang yakin Izat akan jatuh cinta dan akan setia pada cinta itu sebab, bapa ngan mak dia mcm tu dulu. si bapanya tu jenis suka permainkan perempuan jugak, tapi lepas jumpa dgn si ibunya, dia jatuh cinta dan setia dalam perkahwinan mereka yg sudah menginjak 30 tahun.


Tapi aku suka dgn cara Izat berubah, ada evolusi walaupun pd mulanya mcm tiba2. Tempoh Ira meninggalkan dia menjadikan dia lebih sedar yg cintanya takkan berubah dan dia takkan dapat menerima orang lain selain Ira.


Walaupun sad ending tapi aku suka sbb diorang dapat gak kawin. Memang aku dah dpt warning mengenai kisah sad ending nih. tapi this one is interesting, walaupun aku ni bukan jenis yg suka sad ending.


Kisah nya? citer dia camni... Izat ngan Ira ni sebenarnya pantang jumpa mesti gaduh. Diorg memang musuh aar.. kira kalau nampak jer, isytihar perang aar, tak kira la depan sapa, mulut masing2 memang tak henti2 melepaskan tembakan peluru dan lazer. Izat yg sebelum ni asyik menang dgn perempuan, akhirnya menerima tentangan hebat hingga Ira berjaya mempermainkannya di khalayak ramai beberapa kali.


Ciuman yg mulanya niat Izat utk mengusik dan membalas dendam menjadi benih cinta di hati Izat, tapi Ira, dia ngamuk sbb dlm byk2 manusia Izat jebon tu jadi yg pertama.


Akhirnya Izat merasa jugak la bab2 kena berusaha keras utk ngorat gadis idaman yg bakal menjadi isterinya. Selepas cintanya mula bersambut, Izat dikejutkan dengan permintaan Ira agar dia dilepaskan dari hubungan cinta itu. Korang rasa sebab apa? Ira saja nak permainkan Izat atau ada rahsia yg disembunyikan? *sighs* cerita yg membuatkan aku menangis di petang yg berhujan lebat.


And ni lah baru aku tau yg watak Izam dan Aiza dlm 'Dengan Nama Cinta' tu datang dari cerita ni rupanya. Tak sangka pulak diorg terputus hubungan selepas apa yg menimpa Izat dan Ira. Tapi sambungan kisah diorang dlm DNC best!


sure fine whatever
Rinn




sinopsis/blurb:


Mohd Izat Effy jejaka tampan dan kaya yg sering menjadi rebutan. Kekayaan dan ketampanannya menjadikan dia ego. Keegoannya luntur apabila dia dipertemukan dengan gadis yg degil, lincah dan periang. Pertemuan atas dasar kebencian itu akhirnya membenihkan rasa cinta. Apatah lagi keluarga kedua belah pihak amat merestui hubungan suci itu. Di saat Izat ingin melamar princess hatinya, Nazira menarik diri. Izat kecewa dan menderita dgn tindakan itu. Tertunaikah impian Izat untuk mereka...

1 comment:

  1. Hai sory nak tanye ada lagi tak buku ni kat you.? Please i nak beli boleh?

    ReplyDelete