Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, June 4, 2009

Dua Novel Terbaru alaf 21



Novel Baru Alaf 21
Kalimah Jiwa by Haiza Najwa
Terbitan Alaf 21


"Aku menanti janjimu di tengah lautan resah"


sinopsis:

Ifliany sama sekali tidak menduga suami sendiri sangup mengurung dan melacurkannya. Air mata tidak henti merawat luka di hati. Setiap hari dia menadah tangan, semoga neraka dunia itu bukan tempat utk dia selama lamanya


Doanya termakbul.. dia diselamatkan oleh Naqlis. Pmuda itu bagi menyuluh sinar bahagian utknya, menjirus bersih noda di seluruh tubuhnya. Status lelaki itu sebagi peguam melayakkan Ifliany mendapat pembelaan. Kedurjanaan Fahren, si suami wajib dihukum!


Namun, laporan pemeriksaan doktor sungguh memeranjatkan. Ifliany masih dara! Lantaran itu apa bukti dia seorang pelacur? Dan apa pula tindakan Naqlis utk mendakwa Fahren?

------------------------
c
Jawapan Yang Pasti by Eka Fahara
Terbitan Alaf 21


sinopsis:


Orang kata, bercinta dgn golongan artis amat membahayakan kerana hubungan pastinya tidak akan kekal lama. Namn Kyra, dia percaya pada Arif kerana amat mengenali lelaki itu, jiran sebelah rumahnya. Tidak mungkin Ariff sanggup mempersendakan cinta dan kasih sayang mereka.


Namun langit tdak selalu nya cerah. Hubungan mereka yg sudah mendapt resut dpd keluarga tidak bermakna lagi buat Kyra. Kenyataan Ariff yg terpampang di dada akhbar benar2 merobek hatinya. Sanggip lelaki itu menafikan hubungan mereka ketika disoal meda dan menyatakan bahawa Kyra hanyalah jiranya. Gadis itu lantas membawa diri yg lara. Dia nekad tidak mahu berjumpa dgn lelaki itu.


Namun dunianya yg sudah tenang dikocak pulak dgn berita Ariff ditangkap khalwat. Bencinya terhadap lelaki itu sudah tidak dapat dibendung lagi. Ariff baru tersedar akibat daripada peristiwa hitam itu. Dunianya pula semakin gelap tanpa Kyra di sisi. Dia harus emperisterkan kerana masih lagi menyayangi gadis itu. Namun apa yg dibimbanginya adakah gadis itu masih mahu bertamu di hatinya sedangkan mendengar suaranya pun sudah tidak sudi lagi?

No comments:

Post a Comment